AV & Entertainment bezoekt het jonge StagefreaksMet als onderwerp “Jonge ondernemers in de evenementenbranche" is AV & Entertainment bij Stagefreaks uitgekomen om een verslag te doen van het jonge en ambitieuze sfeertje bij ons. Hieronder een verslag van de bevindingen van het vakblad.

Freek Noordenbos is altijd zeer geboeid geweest in showtechnieken. “Mijn eerste lichteffect op mijn kamertje was een platenspeler met een zaklamp erop en nadat ik twee keer de speakers van mijn ouders opgeblazen terug in de woonkamer heb gezet ben ik de MTS Elektrotechniek gaan volgen. Hier zat ik vier jaar met mijn huidige compagnon Stephan van Buul in de klas. In deze periode ben ik stage gaan lopen bij Purple Group, toentertijd nog in Gemert, waar ik in de weekenden tijdens mijn studiepoging HBO Elektrotechniek, terug mocht blijven komen op freelance basis.”

Wat doet Stagefreaks
Dit was hoe het begon. Inmiddels staat Freek Noordenbos aan het roer bij Stagefreaks. “We faciliteren en ontzorgen de evenementenbouwers, producenten en festivalorganisaties van gereedschappen en verbruiksmaterialen, we verzorgen trainingen en opleidingen en adviseren ZZP’ers in het verzekeringsoerwoud. Daarnaast verzorgen we de jaarlijkse keuringen. We willen voor iedereen de situaties veiliger en werkbaarder maken. Onze visie is om binnen de evenementenbranche hét (informatie)platform van de Benelux te worden.

Ambities
Daarnaast hebben we de internationale ambities om Stagefreaks aan de wereldwijde markt te introduceren. Dit willen we bereiken door onze passie voor de techniek in de evenementenbranche om te zetten in daadkracht. Wij zetten in op onze vooruitstrevendheid. ‘Nee’ is bij ons geen antwoord maar een mogelijkheid om verder te evalueren in de markt en mee te denken met onze klanten.

De drijfveren van het bedrijf
“De snelheid en dynamische behoeften van onze klanten maken het tof om voor ze te werken”, geeft Noordenbos aan. “Met letterlijk de juiste bouwstenen, de mooiste en grootste producties gerealiseerd zien worden. Dat geeft ons energie om dag en nacht klaar te staan voor onze klanten. We staan 24/7 paraat via WhatsApp om vragen en spoedjes op te kunnen pakken. Het verschil tussen hollen en stilstaan houdt het uitdagend. Daarbij krijg ik persoonlijk ontzettend veel energie van positieve feedback van onze klanten. Keuzestress wegnemen bij onze klanten door wat eenvoudige vragen te stellen. De klant ondanks het ruime aanbod en de cultuur waarin iedereen het beter weet, toch in het juiste product te adviseren. Dat is waar we het voor doen.”

Overleven door uniek te zijn
Vernieuwen, innoveren en automatiseren, daar draait het volgens Freek Noordenbos om: “Ik vraag me regelmatig af hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons bedrijf er over tien jaar nog is. Wij hebben specifieke last van de opkomende multinationals als Amazon, eBay en Alibaba. Daarom verkopen we veel op maat gemaakte producten waarvan de processen zoveel mogelijk geautomatiseerd verlopen. We bieden bovendien véél meer informatie over onze producten, kunnen advies op maat geven en helpen bij zaken als verzekeringen en trainingen. We zorgen er met ons team dagelijks voor dat onze klanten veilig hun ding doen. Ook in het verzorgen van opleidingen onderscheiden we ons. Zo hebben we onlangs VCA-Evenementen geïntroduceerd met Rob Hermans (Event Risk Management). Onze Veilig Werken op Hoogte trainingen worden maandelijks gegeven in ons eigen trainingscentrum.”